A németországi fizetésből egyszerűbb motort vásárolni

Sok ismerősöm, barátom dolgozik Németországban. Én is voltam kint három nyáron, azonban meg sem fordult a fejemben, hogy ott kellene maradnom. Úgy érzem, hogy nem nekem való az a világ.

Az ismerőseim közül azonban sokaknak az a véleménye, hogy a hazai fizetésekből nem lehet megélni. Tény és való, hogy nehezebb bármi nagyobb volumenű tervet megvalósítani, elegendő pénzt összegyűjteni, ennek ellenére szerintem, aki képes a spórolásra, az az itthoni fizetésből is meg tud élni.

Az alapján, amit hallok és látok, azt kellett megállapítanom, miszerint sokan abba a hibába esnek, hogy kimennek dolgozni, hogy több pénzük legyen, gyűjtsenek a jobb és könnyebb jövő érdekében, azonban ezt nem így teszik. Addig költekeznek, ameddig a pénztárcájuk engedi, mindent megvesznek maguknak, nem tesznek félre semmit. Emiatt, bár azt tervezték, hogy hazaköltöznek, évekig csak húzzák tovább kint, hogy több pénzük legyen, de mégsem gyűlik. Véleményem szerint az a probléma, hogy ezt nem csak a fiatalok, hanem akár a családdal rendelkező személyek is megteszik, akik a gyerekeiket hagyják otthon. Ők bár anyagilag támogatják a családot, de a lelki támaszt, a megfelelő szülői nevelést nem adják meg csemetéiknek.

Az egyik régi ismerősöm, Dani a fiatal németországi munkások körét gyarapítja. A srác évek óta külföldön dolgozik, elmondása szerint azért, hogy itthon tudjon majd egy házat venni magának. Én azonban kétlem, hogy valóban ez a célja, hiszen minden alkalommal, új autóval tér haza.

A mostani hazaérkezése azonban meglepetést okozott. Na, nem azért, mert szerényen, visszafogottan érkezett, hanem azért, mert a komoly összeget érő autója mellett, egy motort is hozott magával.

Dani büszkén mutogatta nekem a vasparipáját, amire minden megtakarított pénze ráment. Nem kétséges, gyönyörű járgányt vásárolt a fickó, azonban én nem tartom eléggé megfontoltnak ezt a vásárfiát, mivel még motoros jogosítványa sincs, tehát elég nehéz kihasználnia. Mindemellett úgy tudom, hogy a motorozásban rendkívül fontos a fokozatosság elve, tehát nem ajánlott egyből egy 800 köbcentis motorra felpattani, mivel a kellő rutin elsajátítása nélkül, könnyen elveszítheti a kezdő sofőr az uralmat a motor fölött. Amennyiben lépésről-lépésre váltasz egyre nagyobb gépekre, nem fog problémát jelenteni a motor irányítása. Dani azonban ezzel nem számolt, ilyen részletkérdésekkel nem foglalkozik.

A pasi a motoros jogosítvány megszerzését még nem kezdte el, azonban elmondása szerint a motorjogositvany.com weboldal profi segítség a motoros jogosítvány megszerzéséhez, mivel a motoros jogosítvány szabályok mindegyikéről tájékoztatást nyújt. Emiatt erről az oldalról informálódott, innen tudta meg, hogy pontosan mi is a vezetési engedély megszerzésének menete, milyen szabályok betartása lényeges.

Az autós jogosítvány megszerzéséhez hasonlóan, természetesen a motoros jogsi esetében is több lépés vezet a végső cél eléréséhez. Először egy elméleti tanfolyamot kell elvégezni, ami a KRESZ vizsgára készít fel. A legtöbb motoros iskola már az online felkészülés lehetőségét is biztosítani tudja, így akár otthonról is, sokkal kényelmesebben abszolválható az elméleti anyag elsajátítása. A tanfolyam megkezdését követő kilenc hónapon belül jelentkezni kell a vizsgára, tizenkét hónapon belül pedig le kell tenni. Amennyiben ez nem jön össze, elölről kell kezdeni az egészet.

A KRESZ vizsgán való túljutás utáni két éven belül le kell tenni a forgalmi vizsgát. A rutinvizsgánál minden iskola biztosítja a megfelelő motort, de egyes iskolák még kedvezményt is adnak, ha saját motorral vizsgázol. Dani, tehát a saját motorjával is mehet a gyakorlati felkészítőkre, ezáltal bizonyos anyagi tehertől megszabadulhat. A járműkezelési gyakorlat során nem csak a motor használatát tanítják meg a gyakorlópályán, hanem a műszaki vizsgával kapcsolatos tudnivalókat is megismertetik a jelentkezőkkel. A beiratkozás időpontját alaposan át kell gondolni, mivel Magyarországon rendelet szabályozza, hogy március és december között szüneteltetni kell mind a gyakorlati vizsgáztatást, mint a vizsgára való felkészítést.

A végső megmérettetés a forgalmi vizsga, amely során be kell bizonyítani, hogy biztonságosan tudsz közlekedni a motoroddal mind a városi, mind az országúti forgalomban.

Ezután már csak az elsősegély tanfolyamot kell elvégezni, persze csak azoknak, akiknek ez az első jogosítványa, tehát Daninak ezt már nem kell megcsinálnia.

Dani az oldalról azt is megtudta, hogy Magyarországon 2018-ban 10.871 ember szerzett motorjogosítványt, ez 472-vel több, mint az előző évben. A hazai motoros közösség tehát elég nagynak nevezhető. A srác szerint, ha ennyi embernek sikerült, akkor csak nem lehet olyan nehéz letenni azokat a vizsgákat, tehát nincs mitől tartania. Szerintem azonban fel kell kötnie a gatyáját, mert ha ehhez is annyira nemtörődömön áll majd hozzá, mint általában mindenhez, akkor majd csak jó sokára fog felülni a már megvásárolt motorjára.

Annyi szó esett a motorjogositvany.com honlapról, hogy hazaérkezésem után és is felnéztem rá. Néhány perc után rá kellett ébrednem, hogy tényleg igaza volt Daninak, az oldal valóban nagy segítség, a motoros jogosítvány szabályai részletesen fel vannak vázolva, ezáltal pedig könnyen elkerülhetőek a hibák.