A gimnáziumi évek alatt volt szerencsém cserediákként egy évet Németországban tölteni. Ott ismerkedtem meg egy nagyon kedves,német lánnyal, akivel a mai napig tartjuk a kapcsolatot. Idén pedig személyesen is tudtunk találkozni. Két hetet töltött Magyarországon. Korábban még nem járt itt, szóval sok látnivalót mutattam meg neki, megkóstolta a magyar ételek egy részét. Sokat beszélgettünk, hiszen volt mit mesélni, bepótolni. Pont hazafelé tartottunk, amikor megpillantottunk egy székhelyszolgáltatásról szóló hirdetést. Mivel én nem ismertem se a céget, se a szolgáltatást, ezért megkérdeztem Katarinát, hátha ő ismeri ezt a szolgáltatást. Németország sok mindenben fejlettebb nálunk, szóal joggal feltételeztem, hogy ott elterjedtebb ez a dolog, és ezért ő valószínűleg ismeri is. Végül kiderült, hogy semmivel sem tud többet az egészről, mint én. Ezért kitaláltuk, hogy ha hazaérünk, akkor mindenképpen utánanézünk annak, hogy mit is takar ez a fogalom.
A kérdéseinkre a https://szekhelyszolgaltatas24.hu/ weboldalon kaptunk válaszokat
Otthon, közösen beültünk a számítógép elé, hogy választ kapjunk a kérdéseinkre. Végül a Székhelyszolgáltatás expressz 1 órán belül – Budapest, Újlengyel weboldalán kötöttünk ki, ahol nemcsak a szolgáltatást és annak részleteit ismerhettük meg, hanem számtalan cikkbe is beleolvastunk, amelyek nemcsak ennek a szolgáltatásnak az igénybevételénél, hanem általánosságban a cégalapítás során is hasznosak lehetnek. Megtudtuk, hogy az üzleti vállalkozás elengedhetetlen alapfeltétele, hogy székhelycímmel kell rendelkezni. Székhelycímnek megadhatjuk a saját lacímünket, de ez esetben ide fognak érkezni a hivatalos levelek, itt fognak minket megkeresni a hatóságok is. Ha albérletben lakunk, akkor pedig mindenképpen kell egy hozzájáruló nyilatkozat a tulajdonostól. Egy másik lehetőség, hogy bérelünk egy irodát, de ez természetesen nem a legolcsóbb megoldás.
Itt jön képbe a székhelyszolgáltatás, mint egy lehetőség. Ha pl. a Székhelyszolgáltatás expressz 1 órán belül – Budapest, Újlengyel céggel szerződést kötünk, akkor az általuk kínált valamelyik címet bejegyeztethetjük, mint a cég székhelyét. lyenkor a cég levelei, küldeményei a székhelyre érkeznek, valamint a hivatalos szervek is itt kereshetik meg a céget ellenőrzés szempontjából. Az ő esetükben két lehetőség közül választhatunk. Bejegyeztethetjük a cégünket Újlengyelbe, vagy pedig a két budapesti cím közül valamelyikre. Mindegy, hogy melyiket válasszuk, mert mindkét csomagajánlathoz teljeskörű székhelymenedzsmentet biztosítanak. Ez azt jelenti, hogy az érkező leveleket átveszik és továbbítják, fogadják a hatóságokat, elintézik a cégtábla kihelyezését.
Na, de hogyan is zajlik a szerződéskötés?
Azt már megtudtuk, hogy mit jelent ez a fogalom és hogy miért is jó. Már csak az maradt bennünk kérdés, hogy mennyire macerás a szerződéskötés. Mint kiderült, egyáltalán nem az. Első lépésként fel kell venni a kapcsolatot a céggel, ezt lehet online vagy telefonon. Ezután, ha van saját ügyvédünk, akkor ő 1 órán belül megkapja a befogadót. Ha nincs saját ügyvédünk, akkor a cég ingyenesen tud egyet biztosítani. Ezután egyeztetni kell a személyes találkozás időpontját. Ezen a találkozón történik meg az iratok aláírása, illete a pénzügyek elrendezése. Ezt követően az ellenjegyző ügyvéd az ellenjegyzés után beadja a kész iratokat a cégbíóságra, ahol bejegyzik a cégalapítást, vagy cégmódosítást. Ez néhány napot vesz igénybe. A cégmódosításnál fordulhat elő, hogy akár 15 napig is eltart a folyamat.
Mindketten igazán meglepődtünk, hogy ez ilyen hasznos dolog, és a leírtak alapján bevett szokás, ami egyébként teljesen legális is. Furcsa, hogy korábban egyikünk sem találkozott vele. Katarina el is döntötte, hogy ha hazaért, mindenképpen utána jár annak, hogy Németországban hogyan zajlik ez az egész.